Saturday 17 December 2016

BON-APP-ETIT # Teppanyaki @ Setia City Mall


Lama nau aku tak menyantap teppanyaki. Teppanyaki bukanlah makanan peberet aku, sesekali bila teringin baru aku mencari. Mencari pun bukanlah serius sangat, kalau jumpa, makan. Kalau tak jumpa, makan benda lain pun tak membangkitkan kempunan.

Dulu masa zaman belajar, aku kerap berkunjung ke The Mines sebab ada satu kiosk teppanyaki yang menepati selera aku. Masa kat Perth dulu pun, ada satu Japanese Restaurant yang kerap aku singgah untuk melahap teppanyaki.

Terbaru, aku menchoba teppanyaki di food court Setia City Mall. Nampak macam lazat, berdesing bunyi minyak semasa chef menggoreng ayam. Terus naik selera aku nak makan.....

Beef teppanyaki untuk aku, RM10.00++

Chicken teppanyaki untuk bini aku, RM10++

Presentation totally out, tapi siapa peduli ye tak. Benda nak makan, bukan nak buat perhiasan !

Tapi ada orang kata, presentation penting untuk bangkitkan selera. Bagi aku pula, perut lapar yang membuatkan selera aku mencanak !

Rasa sesudu, dua sudu, tiga sudu dan licin satu pinggan. Bini aku tanya, sedap sangat ke sampai menjilat sudu !

Aku tengok pinggan bini aku, langsung tak luak. 

Jadi, sedap ke tak sedap ?

Ini pendapat aku la, pada selera aku. Teppanyaki dia tak berapa nak sedap, tak berapa nak juicy. Beef digoreng sedikit garing dan kering.

Dah tu kenapa melahap sampai licin kalau tak sedap !

Aku lapar sangat masa tu, since masih diterima oleh selera tekak, aku pulun sampai habis. Tak nak membazir pun ye juga.

Magic Wok - claypot chicken rice dia memang sedap !

Next visit ke Setia City Mall, aku tak makan teppanyaki dah. Aku cuba claypot chicken rice di Magic Wok ! 

Serius menepati selera tekak aku. Tak tau pula tekak korang boleh terima ke tidak.

Ikan masin yang ditambah pun just ngam-ngam, tak terlalu masin dan tak juga terlampau kurang rasa.

Gabungan semua ramuan just nice !

Maknanya mulai sekarang, aku kena jadi pelanggan tetap Magic Wok !

- Ketam Batu -

No comments:

Post a Comment