Friday 16 December 2016

GALERIA # AEON Mall Shah Alam

Hari-hari aku lalu AEON Mall Shah Alam, tapi singgah je tak pernah. Bini aku kepoh minta bawa ke sana, sebab dia memang suka lepak-lepak AEON. Aku pula, AEON tetap AEON, mana-mana lokasi pun akan tetap sama ! Bini aku tetap berkeras, AEON Shah Alam tak sama dengan AEON Rawang, jauh berbeza dengan AEON Klebang ! Tak paham aku !

Akhirnya aku bawakan juga dia ke sana, itupun sebab kebetulan bawa baby aku ke baby spa di Setia City Mall, jadi alang-alang masih dalam satu kawasan aku singgah sekejap di AEON Shah Alam. Boleh juga aku snappy-snappy.

Parking luas dan boleh bayar guna Touch n Go !

Basement parking pun ada, tapi penuh masa aku datang. Musim hujan le katakan !

Port kegemaran aku, boleh redeem point AEON member card !

Terus tak jadi aku nak guna lift !

Al-Ikhsan oH! Al-Ikhsan dimanakah kamu?

Kids restroom, pertama kali aku jumpa mall yang sediakan kemudahan jamban untuk anak-anak kecil.

Sedih aku melihat nilai currency kita. Tapi bila mengenangkan saving aku di UK, Europe, Ostolia dan serata alam, aku kembali ceria !

Pinkish ! Akan jadi port untuk aku bayar hutang moto !

Event ape ntah !

Memanchor-manchor !

Ke Jepun kita main salji !

Tadi winter, ini autumn la pulop !

Penat jalan-jalan, kita makan-makan pula. Aku dapati ada beberapa cafe yang agak unik dan menarik di AEON Mall Shah Alam.

Teh Tarik Place

Segamat Rel

Ice cream Bucket

Perut melayu macam kami tetap akan mencari nasik kalau lapar sangat. Jadi kami ke food court saja, pun banyak pilihan untuk dipilih.

Nyonya oleh abam-abam Bangla !

Alhamdulillah !

Seat masih banyak kosong !

Buat-buat tak nampak !

Lepas makan balik semula ke Jepun !

Datang nampak matahari, balik nampak bulan ! Kata nak singgah sekejap saja, tapi sampai ke malam juga akhirnya. Itu pun sebab aku dah buat muka nak pitam dan anak-anak aku buat muka kepenatan. Kalau tidak, selagi belum tutup selagi itulah bini aku akan window shopping ! Suka nau dengan AEON !

- Ketam Batu -

2 comments:

  1. Replies
    1. Yippeeeee ! Kami memang suka bercuti ke Taiping ! Senag la nak shopping mopping kalau bercuti ke sana nanti. Kat mana ye lokasinya?

      Delete