Thursday 11 August 2016

TuNTuTLaH iLMu HaTTa Di TePi HiGHWaY

Petang semalam diketemukan dengan seorang hamba Allah yang sama2 tumpang berteduh di bawah jambatan dek kerana hujan. Mesra dan peramah orangnya, seorang guru dan menunggang moto chopper. 

Beliau pemilik homestay, total 5 kediaman dalam genggaman. Sementara menunggu hujan reda, sempat pula beliau meringankan mulut untuk berkongsi tips2 kehidupan dan juga tips2 untuk melibatkan diri dengan perniagaan homestay.

Tidak dinafikan, dari gaya percakapan, beliau cukup masak dan berpengalaman dalam selok belok homestay. Saya mendengar dengan teliti dan cuba sintesis informasi yang cuba beliau sampaikan. Tidak pula saya banyak bertanya, kerana memang perangai saya yang lebih suka mendengar dari bersuara.

Apa pun, terima kasih saya ucapkan kerana tidak lokek berkongsi ilmu. Inshaa Allah akan cuba saya amalkan.

MyNote : Entri pendek sekadar mengaktifkan kembali blog DSKB !

No comments:

Post a Comment