Monday 24 July 2017

MENUKAR KAD DEBIT CIMB BANK SEMUDAH ABC !


Kejadian pada 1 Julai 2017 - aku nak keluarkan duit dari mesin ATM CIMB, tiba-tiba mesin mintak maap dengan aku. Minta maap sebab dia tak dapat tolong aku keluarkan duit, kad debit aku dah expired muahahahaha !

Padan muka, asyik bertangguh walau bank dah berulang kali hantar message suruh activate kad debit yang baru sebelum 1 Julai. 

Lagipun kad baru sampai di alamat lama aku, nun di Kajang nun ! hostel UKM ! Ye aku ex-UKM. 

Bila kad dah expired, duit tak dapat nak korek, maka rajinlah aku menjengahkan diri ke CIMB. 

Dulu aku pernah berurusan di CIMB Bangunan UMNO Shah Alam. Pergi sana sudah yillek, rupanya pindah ke Plaza Azalea. Nasib tidak jauh Bangunan UMNO dengan Plaza Azalea.

Mula-mula nak guna mesin kat bawah untuk tukar kad debit, tapi mesin temporary out of service.

Naik tingkat 1 ambil nombor giliran. Belum cecah montot kat kerusi, nombor sudah kena panggil. Di kaunter, staff CIMB cuma minta kad debit yang lama dengan IC.

Kemudian isi form serba ringkas, tulis nama, no IC dengan tanda tangan. Tak sampai 5 minit kad debit CIMB yang baru sudah ada di tangan.

Fuhhhhh laju giler, semudah ABC !

Kalau aku tahu cenggini, dah lama aku pi tukar kad debit muahahahaha !

- Ketam Batu -

No comments:

Post a Comment