Friday 11 November 2016

TRIP IPOH MALI (NOVEMBER 2016) - 03 : LuNCH @ aNie CaFe aNGSaNa MaLL iPoH

Anie Cafe Ipoh

Sepanjang di Ipoh, aku tak mencari pun tempat makan best dan pemes amos !

Makan kat tempat biasa-biasa saja. Asal jumpa dan menyelerakan, kami masuk untuk makan.

Anie Cafe ini letaknya di Angsana Ipoh Mall atau dikenali juga sebagai Green Town Mall.

Asal kisahnya kami ke Angsana sebab bini aku nak singgah satu butik. Memang Angsana atau Green Town Ipoh kaya dengan butik serta kiosk gajet elektronik.

Di sini jugalah letaknya deretan kedai milik Dato Seri Vida.

Qu Puteh ! Qu Puteh ! Muahhhhhh !

Ada kedai kosmetik dan juga kedai emas. Kalau tak silap 3 atau 4 pintu jugalah kedai milik beliau. Memang kaya raya !

Tapi tak ada pula kelibat DSV, kalau tak boleh bermuah-muah sambil laga-laga pipi hahahaha !

Malangnya butik yang bini aku hendak serang hendap tutup sekejap waktu lunch hour. Sekali lagi aku malas nak jalan jauh-jauh, sebelah Angsana Mall ada dua buah kedai makan.

Menu siam milik Anie Cafe dan sebelahnya restoran mamak. Tak lalu nak makan mamak, kami makan ayam siam !

Aneka menu untuk dipilih !

Kedai mamak disebelahnya !

Sibuk menguruskan pesanan pelanggan.

Awek Qu Puteh TRW take away terus bayar !

Minum minuman yang sampai dulu !

Diikuti rapat oleh nasi goreng USA anak aku. Jauh tapi cepat sampai !

Peberet aku daging masak merah !

Sup cendawan bini aku !

Kailan ikan masin meleleh !

Jemput makan. Jangan malu-malu. Tambah nasik ! Tambah nasik !

Kecoh makan sebab masing-masing kelaparan. 

Anak aku kata nasi goreng USA dia sedap.

Bini aku pun kata makanan Anie Cafe yang kami order sedap-sedap semuanya.

Tapi kenapa aku rasa macam kurang rasa saja, kurang masin dan kurang rasa perencah !

Kurang rasa pun licin juga aku bedal sebab tengah lapar.

Total cuma berhabisan 30 ringgit sahaja, sedikit murah berbanding tomyam jalanan di Klang Valley.

Lepas habis sepinggan nasi goreng USA, anak aku masih mengadu lapar.

Dia sudah aim meatball awal-awal lagi.

Mami meatball Ipoh, kiosk dia cuma bersebelahan dengan Anie Cafe. Ada meatball beraneka rasa, spageti dan french fries.

Anak aku minta meatball bersama french fries. Meatball 10 biji dan semangkuk french fries dengan harga 10 ringgit. Ok kut !

Again dia kata sedap. Tolak kayu dengan batu saja, lain semua sedap.

Aku cuba makan sebiji, memang sedap. Korang boleh cuba kalau singgah Ipoh nanti.

- Ketam Batu -

No comments:

Post a Comment