Friday 10 January 2014

Panmour Villa, Shah Alam - Hotel Persinggahan Yang Selesa Pada Harga Yang Berpatutan (2D1N # 20/12/13)

Salam Jumaat buat semua,

Jika readers DSKB tercari-cari hotel bajet yang selesa, bersih dan dengan harga yang berpatutan di sekitar Shah Alam..... mungkin Panmour Villa boleh anda cuba.

Panmour Villa bukanlah hotel berbintang-bintang statusnya, juga bukanlah sebuah hotel baru. 

Ia hanyalah sebuah hotel bajet dengan bilangan bilik yang agak terhad, tak sampai 15 pun kalau tak silap. Tingkat paling bawah menempatkan food court, Tingkat 2 pula Thai Restaurant yang boleh memuatkan 300 paxs manakala paling atas baru bilik-bilik untuk penginapan.

Ambo sebenarnya sudah mejadi pelanggan setia Panmour Villa semenjak lebih 10 tahun yang lampau.

Asal ada saja keluarga dari kampung atau teman-teman yang memerlukan penginapan yang selesa, bersih dan berpatutan harganya..... memang ambo akan syorkan Panmour Villa.

Jadi di mana letaknya Panmour Villa ni der?

Panmour Villa, No. 5 Jalan Singa B20/B, Seksyen 20, 40300 Shah Alam, Selangor.

Panduan lokasi Panmour Villa.

Ok.... lokasinya memang agak jauh sedikit dari Shah Alam City Center tapi kalau anda berkenderaan sendiri sepatutnya tiada masalah. 

Hotel ini juga terletak berhampiran dengan KPJ Selangor Specialist Hospital atau dahulunya lebih dikenali sebagai Selangor Medical Center di Seksyen 20.

Kalau ada ahli keluarga yang sedang mendapatkan rawatan di KPJ Selangor, Panmour Villa merupakan hotel yang paling hampir sebagai tempat untuk ahli keluarga yang lain menginap.

Food Court pada aras bawah Panmour Villa menyajikan hidangan Thai, Western juga citarasa tempatan. Belakangnya ada sebuah restoran mamak kepada penggemar nasi kandaq dan mee goreng mamak. Blok bersebelahan turut menempatkan kedai serbaneka, Maybank dan beberapa buah kedai makan melayu.

Apa yang membuatkan ambo suka dengan Panmour Villa?

Secara peribadinya.... pada ambo walau pun Panmour Villa agak lama tapi biliknya maintain bersih dan harganya memang berpatutan.

Tempat makan memang dekat, ada Maybank kalau tetiba perlukan duit dan Petronas pun cuma bersebelahan. 

Selain itu, biliknya sentiasa tersedia even pada waktu peak-season seperti UiTM Convo. Agaknya sebab tidak ramai yang tahu akan kewujudan Panmour Villa atau kerana lokasinya yang agak jauh dari pusat bandar Shah Alam.

Ok..... sekarang ambo bawa readers semua meninjau dalaman Panmour Villa.

Reception desk.... anda kena tekan loceng baru staff Panmour Villa datang. Ini kerana mereka all out, duty di Panmour Villa dan pada masa yang sama di Panmour Food Court. Kadang kala bila anda tekan loceng, owner sendiri yang kelaur... pada masa yang lain mungkin waitress/cashier Panmour Food Court yang akan entertain anda!!!

Untuk naik ke bilik di aras 3 kena menapak sikit sebab tiada perkhidmatan lif. Kalau bawa beg yang banyak atau besar gedabak, sendiri mau usung lah!!!

Thai Restoran di aras 2, nak buat wedding dinner pun boleh.

Ruang legar di aras 3, tempat pengunjung bersantai jika bosan di bilik.

Tepi ruang legar aras 3 ada tempat untuk menggosok pakaian. Iron dan iron board adalah untuk kegunaan ramai.

Sudah sampai depan pintu bilik kami.

Buka pintu bilik dan ON kan suis utama. Masih gunakan cara lama untuk tombol pintu dan device untuk cucuk suis utama adalah key chain berbentuk seperti male genital (imaginasi luar daerah!!!!).

Ini dia penginapan kami... bilik triplex dengan satu katil untuk single dan satu katil saiz queen. Harga bilik cuma RM100++ tanpa sarapan.... murahkan? Harga bilik dengan satu katil queen biasanya bawah RM100. Nak sewa untuk beberapa jam pun boleh... boleh kow tim masa check-in... hehehe. 

Antara kemudahan asas untuk penginapan sementara.... kira ok lah!!!

Bilik air usang tapi lepas ISO ambo yang tak seberapa ini.

Bancuh kopi sebelum tidur.... tapi ada satu website yang ambo baca semalam akan membuatkan ambo berfikir berkali-kali sebelum menggunakan cawan dan cerek mana-mana hotel di atas muka bumi ini.... huhuhu!!!!

Amachiam.... anda suka hotel ini?

Cubalah kalau kebetulan hotel-hotel lain di sekitar SA fully-booked. Pengalaman peribadi ambo tak pernah pun tak dapat bilik di Panmour Villa, memang sentiasa tersedia.

Kalau keadaan Panmour Villa masih maintain sepertimana sekarang, memang ambo sekeluarga akan terus jadi pelanggan mereka.

Sekian untuk review Panmour Villa.

No comments:

Post a Comment