Sunday 12 May 2013

@ Maxis Tanjong Malim

Customer-oriented staff.... thumb-up & keep-up a good work girl!!!!

Maxis.... apa ambo buat di Maxis sedangkan ambo loyal customer Celcom?

Angin kus2 mendatang membuatkan ambo beralih kiblat kepada Maxis untuk mendapatkan data plan bagi gajet terbaru ambo - iPad Generasi Ke-4.

Staff maxis yang membantu ambo memilih plan terbaik - amatlah mesra alam dan customer oriented kata ketua kampung ambo.

Maklumat berkaitan SurfMore50.

Di introduce ambo kepada SurfMore50 - sebabnya ambo dah bagitaw awal2 ambo hanya berminat untuk surfing internet... dan ini data plan paling murah dari Maxis.

Jadi apa itu SurfMore50 - untuk pelanggan yang lebih banyak surfing internet dan amat kurang membuat panggilan atau sms. 

Setiap bulan ambo kena bayar RM50 - dapat 2GB mobile internet allocation. Lain2 seperti mana yang termaktub dalam brochure di atas.

Pendaftaran percuma tanpa kontrak - tapi kena bayar bil untuk dua bulan terawal iaitu RM100. Maknanya bil hanya tiba pada bulan ke-3 penggunaan SurfMore50.

Apa akan jadi kalau tetiba anda dapati kawasan anda tiada coverage Maxis atau anda tidak berpuas hati dengan khidmat maxis - anda boleh tamatkan SurfMore50 pada bila2 masa tanpa kos tambahan. 

Cuma jika anda tamatkan dalam masa 2 bulan terawal, pendahuluan yang anda bayar (RM100) dikira hangus.... jadi suka atau tidak pada dua bulan pertama, guna sajalah sebab anda sudah bayar, bulan ke-3 baru pergi terminate.

Back to my case - coverage Maxis 3G di area rumah ambo amatlah menyakitkan hati. Kalau kat pekan atau office ambo hebat bukan main - tapi masalahnya iPad + SurfMore50 ini memang untuk kegunaan di rumah!!!!!

What should I do - ambo redha sajalah buat masa ini, mana tahu coverage di kediaman baru ambo nanti lagi bagus. Nak terminate pun rugi sebab dah bayar RM100.

Kembali ke Celcom - mungkin juga, tapi kena tunggu 2 bulan lagi.... 

No comments:

Post a Comment