Tuesday 10 December 2013

Mata Ganjaran Agoda (Agoda Rewards Points)... Berjaya Ambo Tebus Untuk Penginapan @ Grand Borneo Hotel

Alhamdulillah... tidaklah banyak tapi terkumpul jugalah mata ganjaran Agoda sebanyak USD26 @ RM80.57 dalam account Agoda ambo.  

Ambo mula sertai Agoda pada 22/2/12... masa itu ambo dan HM masih menetap di Australia dan bercadang untuk bercuti ke Bali. Sahabat ambo yang merupakan permanent resident di sana bersungguh-sungguh memperkenalkan ambo kepada Agoda. Katanya memudahkan urusan booking hotel, malahan ada mata ganjaran yang boleh ditebus setelah mencapai tahap-tahap tertentu.

Jadi ambo pun sertai Agoda dengan tujuan memudahkan urusan tempahan hotel... langsung tiada niat nak kejar mata ganjaran. Lagi pula ambo bukanlah hardcore traveller (spontaneous traveller sudah pasti... hehehe). Bukanlah tiada minat untuk travelling atau melancong, cuma disebabkan hambatan tugas dan juga kadang kala kewangan yang tak berapa nak membantu.

Tapi hampir 2 tahun kemudiannya... terkumpul juga USD26 mata ganjaran Agoda ambo. Bila double-check sekali lagi, ada mata ganjaran yang akan expired pada 31/12/13. Mata ganjaran Agoda hanya sah untuk tempoh masa 2 tahun sahaja.

Mata ganjaran yang telah tamat tempoh tidak akan dikembalikan dan akan dilupuskan daripada account. Bila dihitung-hitung rasa rugi pula kalau tidak ditebus... USD26 @ RM80.57, banyak juga tu der... 

Nak dijadikan cerita juga, hujung minggu depan ambo akan bercuti ke Kota Kinabalu. Memang kena dengan masanya, jadi ambo mula browse hotel-hotel yang berkaitan di Agoda. 

Pilih punya pilih ambo booked Standard Room di Grand Borneo Hotel, 1Borneo Kota Kinabalu. Tengok rating dalam Agoda, Grand Borneo Hotel berstatus 4 bintang. Lokasinya pun cantik, dalam pusat membeli belah 1Borneo itu sendiri. 

Kadar semalaman tak termasuk breakfast adalah RM188.97, lepas ditolak mata ganjaran Agoda yang ambo tebus...  ambo cuma kena bayar RM138.63... murah dah tu der pada pendapat ambo.

Harap-harap kondisi bilik dan hotel masih sama macam dulu. Setahun yang lepas ambo pernah menginap di Grand Borneo Hotel, memang amat puas hati. Harapnya masih lagi maintain macam dulu.

Apa-apa pun... Alhamdulillah dan terima kasih Agoda!!!

Sekian.

No comments:

Post a Comment