Saturday 5 April 2014

Kalkulator Bayaran Bulanan Kawasaki Ninja 250

Ini ada sedikit panduan bayaran bulanan buat sesiapa yang berminat untuk beli Kawasaki Ninja 250SE dan Ninja 250L.

Tapi kalkulator ini cuma mengambil kira down payment RM2000 dan RM5000 sahaja. Loan oleh AEON, sila rujuk rajah di bawah untuk bayaran bulanan, tempoh bayaran dan kadar interest.

Ini kalau bayaq down payment RM2000.....



Ini pula kalau bayaq RM5000 sebagai duit muka.....


Pasai apa ambo up kalkulator bayaran bulanan Kawasaki Ninja 250? 

Ada hati nak sambaq satu ka?

Kompem nehiiiiiiiiiiiiiii..... mana ambo mampu nak bayaq RM400 lebih sebulan semata-mata untuk sebiji Ninja. Nak bayaq RM5000 sebagai duit muka pun terkial-kial.

Ada la satu hari tu, ambo gi Bank Rakyat untuk keluarkan duit sikit. Nak bayaq kontraktor yang sedang renovate rumah baru ambo. Tak jauh dari Bank Rakyat tersebut ada satu showroom Kawasaki. Jadi si Bongsu yang sememangnya minat motor ajak ambo tengok2 motor besaq. Tengok je taw...... hehehehe.

Alang2 dah masuk showroom Kawasaki ambo sembang2 dengan salesperson. Kendian dibuatnya sedikit kalkulasi Ninja 250 buat ambo yang tak berapa nak mampu ni. Tapi masa tu memang buat muka kompiden habeh. My water face kena jaga bro...... hehehehe.

Tapi sekali pandang leleh juga dengan Ninja 250 ni, tapi kena sedor diri akan kemampuan diri...... huhuhu. Ikut napsu binasa, ikut hati mati kutu nak bayaq ansuran bulan-bulan. Setakat minat saja tak cukup, tak guna ada moto besaq kalau soru pun boleh miss.

Kawasaki Ninja 250L - Sumber Online.

Kawasaki Ninja 250SE - Sumber Online.

Dah kemampuan buat masa ini pakai motor machai saja. Inshaa Allah nanti2 ada la rezeki Allah nak bagi. Kalau dah jodoh memang tak kemana ye dok?

Roger & out.

No comments:

Post a Comment