Tuesday 9 April 2013

Review Histana Hotel - Family Suite

Histana Hotel***
Jalan Batu Tiga Lama
41300 Klang, Selangor.
Tel: +603-3343 8999
Website: www.histanahotel.com.my
Rate: RM108 (standard)/RM208 (deluxe)/RM198 (family)




Review pertama saya berkaitan Family Suite di Histana Hotel... sebelum ini cuma menginap di bilik standard. 

Intro a little bit..... Histana Hotel merupakan sebuah hotel berstatus 3 bintang berlokasi di pinggir Klang, bersempadan dengan Seksyen 7 Shah Alam.... tidak jauh dari UiTM Shah Alam dan I-City. Kelihatan sedikit usang.... hotel lama... tapi bersih dan selesa untuk mereka yang tidak terlalu cerewet.

Harga - RM198 semalaman untuk Family Suite. Tapi jika anda walk-in pada bukan waktu puncak, harganya jauh lebih murah. Lupa tapi saya bayar kurang daripada RM198 untuk penginapan semalaman.

Breakfast - harga bilik tidak termasuk sarapan. Tapi anda boleh bersarapan di Penang Nyonya Curry/Coffee House. Mengikut website hotel, ia berstatus halal.... tapi saya tidak pernah cuba..... Dibuka dari 8 pagi hingga 10 malam.

Family suite - 2 single bed + queen bed.... amat selesa untuk 4 orang dewasa atau 2 dewasa + anak2 dalam 2-4 orang.....


Katil cukup selesa untuk 4 orang dewasa..... ada sofa panjang boleh muat seorang lagi.... kalau bawa TOTO boleh baring2 kat lantai dalam 3-4 orang dewasa....

Room facilities - Astro + TV, mini refrigerator, aircond, wifi (limited), coffee/tea making facilities dan seperti dalam pixs berikut....


Perabot hotel jelas menunjukkan usia hotel.... design lama.

Bathroom & toilet - usang tapi bersih pada standard kami.



Tiada bath tub cuma shower biasa.... toilet ada pili jadi senang nak bersuci.....

Note - Jika anda datang dengan kenderaan sendiri, memudahkan untuk bergerak ke sana-sini juga untuk mencari kedai makan halal... kedudukkan hotel ini sedikit menyukarkan untuk anda mencari public transport tetapi boleh minta pihak hotel memanggil teksi jika perlu.

No comments:

Post a Comment