Monday, 8 April 2013

MASFLYZ - Apa pengalaman anda?

Disclaimer
diarisiketambatu.blogspot.com tiada hubungan secara langsung atau tidak langsung dengan Masflyz. N3 ini dibuat khusus untuk berkongsi sebarang maklumat berkaitan pengalaman readers diarisiketambatu.blogspot.com semasa berurusan dengan pihak Masflyz untuk panduan bersama. Harap maklum!!!



Who/What is MASFLYZ?
Booth MASFLYZ ini saya kunjungi secara tidak sengaja sewaktu mereka mengadakan promosi di AEON Rawang. Sekilas pandang saya sangkakan agensi pelancongan ini di bawah kendalian MAS-Firefly tapi bila ditanya rupanya bukan. 

Menurut penerangan staff bertugas, Masflyz merupakan sebuah agensi pelancongan bebas dan tiada kena mengena dengan MAS mahupun Firefly.

Mereka menawarkan pakej pelancongan domestik dan antarabangsa meliputi penginapan, penerbangan dan tour. 

Dikatakan harga pakej (penginapan dan tour) dijamin 20-50% lebih rendah berbanding harga pasaran atau online. Ini kerana pihak MASFLYZ telah membeli secara pukal pakej2 pelancongan sewaktu MATTA Fair.

Manakala kos penerbangan pula bergantung kepada season dan airlines tapi pihak Masflyz akan membantu untuk mendapatkan tiket penerbangan yang paling murah.


Kad keahlian MASFLYZ Privilege, dengan motto "your travel partner".


Booth MASFLYZ sewaktu dibuka di AEON Rawang. p/s: achie di atas adalah potential client dan bukannya promoter Masflyz, hehehehe!!!


Antara pakej yang ditawarkan; family package and honeymoon package.


Pilihan percutian domestik!!!


dan juga destinasi antarabangsa!!!

Annual fees - tiada caj tahunan akan dikenakan untuk ahli tapi caj seumur hidup akan dikenakan sewaktu pendaftaran. Kos untuk keahlian VIP adalah RM1500++ tetapi disebabkan promosi, hanya yuran keahlian RM900++ dikenakan untuk seumur hidup. Promosi dengan yuran keahlian RM900++ ini hanya terhad untuk 200 peserta pertama sahaja.

Apa yang anda dapat setelah mendaftar sebagai ahli VIP Masflyz Privilege?


Kad keahlian; dengan kad ini anda layak untuk mendapat diskaun di antara 20-50%!!!


Voucher bernilai RM400 - meliputi penginapan, penerbangan dan tour.



Disamping itu, ahli VIP juga diberi penginapan percuma untuk 4D3N pada tahun pertama keahlian, 3D2N untuk tahun kedua dan 2D1N untuk tahun ketiga. Terhad kepada hotel berstatus 3 bintang dalam & luar negara.

Sila layari www.masflyz.my untuk maklumat lanjut.

Achtung: Info di atas bersandarkan maklumat yang dibekalkan oleh staff MASFLYZ dan bukan pengalaman peribadi penulis. Jika readers mempunyai pengalaman menggunakan khidmat Masflyz harap sudi dikongsikan bersama.

281 comments:

  1. aku da ada kad masflyz nie..
    Bulan 6 ni nak book hotel..
    kalo aku ingat blog ni, nanti aku update.ahaks

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ Bro Ahmad Syarif.... 4 droppin by
      Klu dah ada story nanti share2 ok....
      Enjoy ur vacation bro.... cheers

      Delete
    2. Camne...? Ade update ape2 tak?

      Delete
    3. Boleh trus call pihak khidmat pelanggan kami di talian
      019-5551476
      019-5551496
      bg tempahan anda....
      voucher anda sah sehingga 12 bulan dr tarikh pendaftaran ahli.
      tq

      Delete
  2. bro cuba ko cek payment wktu bayar atas nama apa?

    ReplyDelete
  3. Kenapa bro.... tak pasti sebab belum jadi ahli.... hanya dengar penerangan dari staff MASFlyz dan kalau boleh nak dengar pendapat orang lain dulu baru jadi ahli.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, email me at xxmye_08@yahoo.com. ada benda nk bgtau you

      Delete
  4. Smlm dh regester..rm388 untuk yuran seumur hidup bagi percutian dlm negeri..percuma 2h1m voucer. 28 - 30may plan nak cuti kat langkawi..hrp masih ada kosong.


    ReplyDelete
    Replies
    1. apa jadi dengan percutian di langkawi bro jamal?

      Delete
    2. Bro,sy takut ni tipu je.sebab sy pun jadi ahli ni.tawakal jela dgn bnd bnd ni smua.sbb sy pun blom try lg ni

      Delete
    3. Bro jamal dpt g ke x pcutian labgkawi tue? Pakej tue btol ke x?

      Delete
    4. Ok je Masflyz ni, highly recommended. Dah pergi Langkawi n otw nk ke Penang 25hb nov ni.=)

      Delete
  5. Thanks Bro jy jamal.... harap sudi berkongsi pengalaman bercuti dengan khidmat masflyz..... enjoy ur vacation bro...

    ReplyDelete
  6. assalammualaikum. saya baru bayar deposit utk jadi ahli masflyz ni. takut nk bayar full sbb masih takyakin lagi. so far, apa yg encik nampak dgn masflyz ni. ok ke ye?

    ReplyDelete
  7. Salam kembali puan, saya sendiri masih belum ada pengalaman dengan MASFlyz.... ragu2 tapi terjerumus juga dengan packages yang ditawarkan. Inshaa Allah ada rezeki saya update perkembangan terkini.

    ReplyDelete
  8. sila update kalau sesiap ada pengalaman bersama MASFLYZ, saya baru mendaftar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. semuanya berjalan lancar tak puan? atau ada sangkut kat mana2?

      Delete
  9. saya pun terjerumus juga....nak bawak famili jejalan...tak lama lagi saya nak test...

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap semuanya berjalan lancar...... saya pun dah terjerumus tapi belum berkesempatan untuk test service masflyz....

      Delete
    2. sila cal trus kami ditalian
      019-5551476
      019-5551496
      bagi tempahan anda...
      tq

      Delete
  10. Hurmm..7/6/2013 da bayar full amount untuk pakej rm388 tp xde dapat kad pon..xkan post smpi 3minggu xsmpi..kol opismasflyz kata nak kol tp xkol blk..mcm kena tipu pon ada..kol org yg ari2 masa mintak bayar full amount tu da xdpt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adusssss..... so far kebanyakkan komen dan email yang saya terima bagi komen negative. Dah masuk mulut buaya nampaknya.....

      Delete
    2. Company die dekat diamond square, setapak..skg diorg ade di depan pertama kompleks..td bru dgr penerangn..xtaw nk join ke x..mcm takut je nk join

      Delete
    3. Emilya.... masa saya dengar dulu katanya opis kat Batu Caves.... dekat2 Centre Point katanya....

      Delete
    4. Boleh call trus kpd pejabat kami ditalian
      019-5551476
      019-5551496
      bg bantuan serta kad ahli and.
      tq

      Delete
  11. Xpe..nnt sy siasat balik..tunang sy ckp kat resit aritu ada alamat..resit ada dgn die..sampai arini xkol lagi..sakit hati plak..hurmmm

    ReplyDelete
  12. salam.. sy baru lepas setel tempahan.. so far so good. aku pon memula ungat scam.. tapi kene sabar je la sket.. diorg ok.. cume banyak pakai nama company lain..

    gune voucher utk 4hari 3malam ke cherating insyaallah bulan depan pegi.. booking and confirmation slip pon setel..

    tinggal nak pegi je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. En. Ariffudin, harapnya semua berjalan lancar. Kalau sudi mohon update perkembangan terkini untuk panduan semua. Tk

      Delete
    2. Happy holiday dr kami kpd Mohd Ariffudin Mohamad...
      tq

      Delete
  13. sangat tak bagus...ala - ala penipu pun jugak..
    kawan saya terkena..kesian dia nak g krabi utk honeymoon. sat g dia cakap kena tmbh 800 untuk flight. padahal flight buat sendiri..memang kena report tribunal company ni,
    lagi satu nama company yg diorang gunakan Value4u

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo...
      yeke? dia dah pegi ke?
      hadoi la..

      ni harap voucher leh pakai.. kalau takleh pakai mmg kene la dorg neh.

      Delete
    2. Puan Hannah,

      Kiranya mereka ni ada banyak identiti la ni.... aduyai pehal kena tambah 800 untuk flite kalau dah booked sendiri.

      Macham2.... TQ sebab sudi kongsi maklumat kat sini.

      Delete
    3. Value4u bukan kad kahlian milik kami.
      kami hanya mempumyai kad Masflyz Privilige shj...
      Anda boleh semak pemilik dan alamat sykt Value4u tersebut.

      Sume voucher kami hanya ground arrangement dan TIDAK termasuk pape tiket penerbangan spt yg tertera ddalam voucher tersebut.

      Harap Maklum.
      tq

      Delete
  14. terjebak juga huhuhu...sy dah byr 388,register masa ramdhan hari tu ngat nk guna voucer hujung tahun ni..try nk booking call no office dah ditamatkan...call no dkt kad xde yang angkat..call no tel agen yg bt promosi hr tu pun voice mail..so tertipukah???

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmmm puan ieda..... sakit hati kan..... masa promo bukan main, last2 gitu jadinya..... mungkin puan boleh buat report dgn tribunal pengguna..... RM388 banyak juga tu....

      Delete
    2. Sila hbgi trus ke pajabat kami di talian
      019-5551476
      019-5551496
      bg bantuan
      tq

      Delete
  15. ok..now my turn..i register member on 24th may 2013..ingat la..sebab esok tu is my wedding..register kat taiping central..i amik package yg rm688..tp bayar separuh dulu (rm388) and dah dapat satu kad and satu voucher..voucher tu diorg cakap kne tebus dalam masa 3 bulan..last week masa cuti sekolah ingat nak tebus sebab masih bercuti..call no kad voucher tu they said no tu tak wujud..call no ofis kat resit bayar plak, they said.."sorry, we're closed for public holiday"..pelik gak..xkan la syarikat percutian mcm ni cuti time cuti sekolah..lgpun hari tu bukan sabtu ahad pon..hmmm...xpuas hati lagi i call agent yg register i hari tu..x angkat..tgahari cket kol lagi baru angkat..die cakap xtau plak nape ofis xangkat..xke nampak cam penipu?? i thought now i nak tebus voucher tu next month nak tgk mcm mane..pastu yg balance tu i xnak bayar sebab tak confident langsung dgn syarikat ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ puan atas perkongsian info.... boleh jadi panduan kepada readers yang masih belum terjebak. bagus juga puan hold dulu balance yuran keahlian.... kalau mcm tak konfiden juga cuba tuntut balik RM388 yang sudah dibayar, kalau susah sangat kompeni tu nak bagi cuba buat aduan pada tribunal pengguna.

      Delete
    2. Boleh saya dptkan detail puan termasuk no keahlian bg tindakan lanjut pihak kami.

      Voucher kami sah laku sehingga 12 bulan spt yg tertera di terma & syarat di blkg voucher puan.

      Pihak kami akan membantu setelah menerima.
      tq

      Delete
  16. sape ada nombor ofis masflyz. sejak dari bulan puasa i mintak voucher tu dgn sorang staf, tapi dia asyik lupa. call xjawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puan Farah, cuba call opis masflyz.... no dia 03-4031 5382.

      Delete
    2. Trus hbgi kami ditalian
      019-5551476
      019-5551496
      bg bantuan.
      tq

      Delete
  17. saya ada join jugak jadi member amek pakej 688.dah bayar 450 balance belum bayar lagi.akaun bayaran diorang Public Bank. atas nama Eighty Four Resources.try cek website dia tp mcm xupdate je.semua pakej lama dah expired.kena tipu jugak ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ sudi singgah dan berkongsi info.... 84 Resources pula ye, hmmm.... patutlah ramai yang kata Masflyz ni ada banyak identiti. Website mereka memang tak up to date, malahan jauh dari lengkap bagi syarikat yang kononnya serius dalam bidang tourism. RM450 banyak juga tu, cuba tuntut kembali walau dengan apa cara sekalipun jika perkhidmatan yang diberi jauh dari memuaskan.

      Delete
    2. Ni bukan kad kahlian milik Masflyz yg mana kad kami adalah milik penuh Masflyz Privilege dan segala pembayaran melalui akaun sykt di Maybank shj...

      Ada terdpt kad kahlian yg wujud hanya bagi menangguk di air keroh tapi Masflyz lengkap dgn pejabat serta Travel Agensi yg berlesen.

      Delete
  18. Xleh pkai plak masflyz ni rpanya..nsib baik x join lg..
    Thanks to Ketam Batu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekadar berkongsi info untuk pedoman semua.... jadilah pengguna yang bijak....

      Delete
  19. Pengalaman semua yang dah join? Penipuan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak kata penipuan atau tidak, susah juga nak kata. cuma kebanyakkan yang respon kat sini bagi komen negative.... jadilah pengguna yang bijak ^_^

      Delete
  20. salam.. sy dh byr abis utk pakej 688 tu bln 6/2013.. ms mtk duit mcm tdesak sgt. asik call je. bile nk claim baucer pstu dia kta nk antr dlm ms bp mggu lps full payment. smpi skrg xdpt. call agen mmg haram xdpt. call opis kta nk cek dlu n akn call blk. smpi sbulan xde call. ari ni we all call blk smpi 3-4 kali, org yg cek tu xde. nk kna tggu esk. esk sory la.. we all nk p opis trus. amboii.. we all senyap, dia pn nk senyap??

    ReplyDelete
    Replies
    1. hargggggg ~~ nasib sy belum bank in balance .. ohhhhh klu x duit terbanggg !!

      Delete
    2. TQ nad sudi singgah sini.... apa kesudahan episod serangan ke atas opis masflyz? harap sudi dikongsi bersama sebagai panduan readers yang lain....

      Delete
    3. Nur Rini.... TQ sudi singgah sini.... kalau rasa meragukan jangan bank in dulu duit.... duit yang sudah terbayar pun sila dapatkan kembali dgn apa jua cara jika perkhidmatan yang diberi tidak setimpal dengan bayaran.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Sila hbgi pihak kami ditalian
      019-5551476
      019-5551496
      atau pemasaran kami 019-5550166
      bg keterangan lanjut serta bantuan...
      tq

      Delete
  21. Kita ni senang sangat percaya bila bangsa sendiri niaga. Ingat nak beri sokongan, tapi sebaliknya kita ditipu hidup2. Salah kita jugak sebab tak kaji dulu sebelum bayar. Ni dah bayar baru nak google check website. Tapi masa promosi mmg anak saya berdiri jauh sikit dan check website mereka, nampak cam ok. Tu yang saya pun sign-up (Apr 2013). Saya ambil pakej RM388, dia siap cakap bayar RM200 dulu sbg deposit pun takpe (sbb saya tak cukup cash). Tapi si bodoh ni pergi bayar guna visa pulak. Keluar nama MH Holiday Batu Caves kat resit visa. Masa tu saya sdg cari pakej ke Eropah. Minta sebutharga yg respon kat emel atas nama Qibraryz Travel pulak. Baucer penginapan hotel yg diberi saya tempah hotel berdekatan je, tapi tak kesampaian check-in bila baca macam2 info negative. Dah tu takkan nak kasi bisnes lagi - nak tempah tiket, hotel melalui agensi pelancongan cam ni? Sekali orang tak percaya, takkan kemana niaga. Minta tolong yang tinggal dekat Batu Caves tu jengah sikit pejabat ni tengok apa rupa org yg buat kerja gini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ Puan Zuraidah sudi berkongsi pengalaman kat sini.... memang tepat sekali apa yang Puan perkatakan, kita ikhlas nak bantu rakan sebangsa seagama sekali leher kita dipenggalnya hidup2. Rasanya masalah utama Masflyz adalah ia bertindak sebagai orang tengah dan bukannya genuine agen, sebab itu ada pelbagai nama kompeni yang muncul bila kita buat tempahan.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Menggunakan bantuan rakan untuk check dengan SSM owner adalah MEGAT HAFISHAM HAZAN 741008-10-5455 (0195551532)
      pemilik sama kepada MH HOLIDAY dengan menggunakan nama isterinya RAJA NOOR ELLIZA (0195551530)
      nak tengok rupe owner korang cari je dekat FB,confirm dapat.Kalau korang nak refund balik,korang cari je dua orang ni.Awas dengan trick dorang..Good luck korang

      Delete
    4. Qibraryz Travel & Tours Sdn Bhd adalah Travel agensi milik saya yg menberi prkhidmatan kpd sume ahli Masflyz Privilege. Qibraryz mempunyai kontrak rate dgn hampir 90% hotel di Malaysia serta hampir 75% Agent di luar negara.

      Ni bagi memberikan harga yg terbaik kpd ahli.
      Tq

      Delete
    5. Masflyz adalah milik tunggal saya...

      MH Holiday adalah juga sykt saya namun promosi keahlian nya telah kami tutup pada tahun 2012 dan sekarang kami hanya memberikan perkhidmatan kpd ahli.

      Harap maklum.

      Delete
  22. Smalam ade booked flight through this masflyz..sbb kate ejen dia aritu dapat 20%-50% diskaun utk flight and hotel..tapi masa call tu dia jawab diskaun tu hanya utk hotel saja.. flight harga cam bese..wat de hell?? camne nk report penipu2 nih?

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa saya dengar penerangan mereka dulu pun agen yang sibuk dok promo kata discount meliputi harga hotel, FLITE dan tours.

      boleh berhubung dengan tribunal pengguna untuk mendapatkan khidmat nasihat dan tindakan selanjutnya.

      Delete
    2. Anda boleh membaca didalam booklet yg kami sertakan semsa anda mendaftar dan tiada sebrg tawaran diskaun yg kami untuk tiket penerbangan kecuali perkhidmatan tempahan kami sedia kpd ahli secara percuma.

      sekiranya anda pergi kpd mana2 agensi maka setiap tiket akan dikena RM20 bg 1 perjalanan maka pergi balik anda kan dikena caj RM40 tapi di Masflyz tiada pape caj akan dikenakan kpd tiket penerbangan.

      Harap maklum n sila baca buku panduan.
      tq

      Delete
  23. salam .. betol ke masflyz ne tak bagusss ?? sy register harga yg rm388 .. deposit baru rm100 .. hari ne baru nak bank in balance rm288 .. sebelum tu sy try research .. nasibbbb tebace komen semua .. thanks for your information .. nasibb takk tertipuu !! biar melepasss rm100 ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ Puan Nur Rini kerana sudi singgah. Nasihat peribadi saya, hold dulu pembayaran berdasarkan semua komen2 yang diberikan oleh readers.

      Delete
    2. memang sy tak kan buat bayaran tu .. sy takut ttipu .. zaman sekarang mcm2 cara org boleh tipu .. nasib saya baca blog ne dulu. Thanks!!

      Delete
    3. Bayaran baki hanya boleh dibuat trus ke akaun sykt spt yg tertera diblkg borang pendaftaran anda. Tiada sebarang penipuan berlaku selagi sbrg transaksi berlaku didalam kaunter promosi kami atau trus ke pajabat kami.
      in shaa allah

      Delete
  24. Banyaknya feedback negatif,saya baru register semalam. Baru bayar deposit 150,ambik package yg 388. Balance dia suruh sy bank in kan,klu la betul ianya penipuan mmg sy tak halalkan dunia akhirat duit tue,bangsa sendiri sanggup menipu. Subhana Allah. Sy juga silap. Tak fikir panjang. Harap ianya bknla penipuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadikan sebagai pedoman dan panduan.... dalam pada itu terus berhubung dengan Masflyz, RM150 pun duit juga....

      Delete
    2. same la sy pun pakej 388 .. lepas bace blog ne sy terus tak pecaya .. hari2 hantar sms suh settlekan payment utk tebus voucher ..Encik Si Ketam Batu, mcm mane care nak dapatkan deposit yg kami bayar tu ?? ade cara tak??

      Delete
    3. kalau minta diulangkan memang agak sukar.... jika terbukti berlakunya penipuan dan Pn Nur Rini ada bukti2 berkaitan (resit bayaran etc.... puan boleh membuat tuntutan di Tribunal Pengguna. Inshaa Allah

      Delete
    4. Sekiranya terdapat penipuan dipihak Staff saya maka pihak kami akan memulangkan tapi sebelum tu sila baca terma & syarat yg kami serta kan diblkg borang pendaftaran.

      Anda juga boleh hbgi pihak pejabat kami bagi mengesahkan pendaftaran anda telah diterima dg hbgi 03-61868054 atau fax 03-61868064

      Delete
  25. Salam, ruginya tak nampak post ni dari dulu sebab saya dah terambil pakej rm988! Macam yg sy bc dr pengalaman org lain mmg die janji macam2, sekarang ni saya call pon dah tak dapat. Diorang memang penipu, harap Tuhan saja yang dapat balas perbuatan mereka. Dalam masa yg sama sy akan cuba tuntut ke tribunal pengguna. Kalau banyak aduan mungkin suara kita akan didengar dan pihak berkaitan akan dihukum setimpalnya. Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2 ramai2 pegi buat aduan confirm masflyz tu akan di hukum .. yg penting surat perjanjian tu kita semua tak buang

      Delete
    2. doa orang yang teraniaya selalunya dimakbulkan.Amin.Insyallah

      Delete
    3. tka anas.... jangan putus asa..... teruskan usaha untuk menuntut hak sebagai pengguna. TQ kerana sudi singgah dan berkongsi pengalaman....

      Delete
    4. Utk bantuan serta tempahan sila hubungi
      019-5551476
      019-5551496
      atau wakil pihak sales 019-5550166
      Tq

      Delete
  26. salam...sy pon da byr rm688 11 sept 2013...sy da risau lps bc review2 ni...nth btul ke x...sy ada no. diorg...please siapa2 yg dah btul2 kena tipu...sy tgh stress ni...03 6186 8054, 019 555 1476, 019 555 1496.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apis Rain, cuba hubungi nombor terbabit untuk follow-up.... mana tahu nasib Apis Rain lebih baik berbanding dengan yang lain. Sebetulnya saya amat berharap ada yang bernasib baik bila berurusan dengan masflyz....

      Delete
    2. Sila hbgi kami di talian tersebut bagi bantuan en apis rain.
      tq

      Delete
  27. saya baru join pakej 388 tadi. sekarang dorang ade bukak booth di kompleks pkns shah alam. lepas baca komen2 ni, risau jugak. kalau sesiapa yg rasa tertipu, boleh dtg ke situ tanya terus dgn agen2 kat situ. tak nak la ramai lagi yg tertipu kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkhidmatan yg kami janji akan kami berikan cuma ianya bergantung kpd kekosongan bilik hotel atau seat dlm penerbangan kerna kami hanya penguruskan ercutian anda.

      Delete
  28. byk nye komen2 -ve.. saya pon baru je join semalam dekat PKNS shah alam,, pakej rm388, tapi baru bayar 150. lg belen nya die cakap blh abis kan byr dalam masa 12bulan. tp sy rasa mcm nk pegi mintak balik duit tu. x jadi nk join.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba hubungi mereka untuk maklumat lanjut.... dengar khabar ada juga yang bernasib baik..... apa pun cuba selesaika dengan cara baik..... Insha Allah

      Delete
    2. Boleh berhubung balik dgn pihak pemasaran kami di talian 019-5550166 bagi rundingan.
      Sila baca segala terma & syarat yg kami serta di belakang borang pendaftaran serta di buku keahlian.
      Tq

      Delete
  29. Pincess, simpan contact number agent elok2..... senang nak follow up.

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  31. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...... mungkin yang lain2 boleh keep in touch dengan Hani Zain untuk mendapatkat info lanjut. TQ for sharing.

      Delete
    2. Dalam kami cuba memberi perkhidmatan yg terbaik pasti ada sedikit sebyk kelemahan sbg manusia... in sha allah kami akan pertingkatkan mutu perkhidmatan dr masa kesemasa.
      tq Hani Zain

      Delete
  32. saya baru saja mendaftarkan diri tadi petang di PKNS SHah Alam.esok nak ke sana balik nk dapat kepastian kenapa syarikat ini tak mendaftarkan diri di kementrian perlancongan. rasa macam tertipu pn ada..esok saya juga nak dapatkan pengesahan no syarikat ini. sesiapa yangada pertanyaan silalah hadir esok di PKNS SHAH ALAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti berikan info ya, saya pun baru berdaftar semalam & dah bayar RM388 tu.

      Delete
    2. TQ for the info..... kalau sudi mohon update perkembangan terkini untuk panduan semua.

      Delete
    3. Masflyz Privilege adalah Kelab Keahlian Pelancongan yg berdaftar dengan SSM.
      Pihak Agensi Pelancongan berdaftar milik saya sendiri akan memberi perkhidmatan ke atas segala tempahan tuan n puan.

      Delete
    4. Bagus daftar dengan SSM. Tapi tak bermakna pendaftaran itu bermaksud perniagaan yang dijalankan itu adalah sah dan tidak ada penipuan. Hanya sah menurut undang-undang berkaitan dengan pendaftaran perniagaan/syarikat. Noradz Travel pun berdaftar bawah SSM. merasa jugala tokey dia dalam penjara..

      Delete
  33. hmmm tadi ada call maslfyz, number ni... 03-4031 5382, ada jawapan. Saya ada bertanya tentang tempahan tarikh & kenapa susah nak berjawab bila kita call salesman, dia berikan kerjasama yg baik, dia kata salesman memang susah nak jawab sbb sibuk promote & diluar kawasan. mereka akan email kat saya quotation percutian yg saya tanyakan. dalam masa 48jam. apa2 saya akan update balik kat sini. terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ sudi berkongsi maklumat..... mohon sudi kongsikan perkembangan seterusnya untuk panduan semua.

      Delete
    2. Time kasih tuan ohsen
      Bleh hbgi kami sekiranya mempunya sebrg kemusykilan.
      Tq

      Delete
  34. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  35. boleh tengok http://azianabdullah.blogspot.com/2010/02/itune-members.html


    ReplyDelete
    Replies
    1. Terkedu kejap bila baca bahagian komen..... hmmmm, macham2...... TQ anyway for the info.

      Delete
    2. Salam... Itune tidak ada kena mengena ngan sykt kami yg mana pemilik nya juga sama sekali bukan saya.

      Kami sehingga hari ni masih mempunyai office dan masih memberi perkhidmatan kpd sume ahli
      Harap Maklum.

      Delete
  36. salam bro..aku pon br jek daftar ,plan nak simpan g honeymoon utk lepas nikah..nasib tergerak ati nak bc bloq nie,tq 4 informasi,.. diowang racun punya baik,dlm ati terkejut gak tgk pakeq murah2..so,sy pon still ragu..dlm dompet de lah rm70..so sy byr kat rm70..tue pon diowang ambek gak rm170..klau x kene bayar serendah rm150-100 ... tp nampak la,penipuan diowang yg serius nak pelanggan.sunggu2 mencari..ape pon tlg jgn terjebak..cara diowang layan customer dah membuat sy keliru.. mcm memaksa jek ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Informasi terbaik datangnya dari mereka yang pernah berurusan secara langsung dengan Masflyz....... blog DSKB hanya medium perantara..... TQ kepada semua readers yang sudi berkongsi maklumat.

      Delete
    2. Salam...
      xde issue penipuan ni sini kerna sume form pendaftaran tuan sampai ke pejabat kami. Boleh call pejabat atau bhgn pemasaran kami di talian 019-5550166 tuk keterangan.
      tq

      Delete
  37. Menggunakan bantuan rakan untuk check dengan SSM owner adalah MEGAT HAFISHAM HAZAN 741008-10-5455 (0195551532)
    pemilik sama kepada MH HOLIDAY dengan menggunakan nama isterinya RAJA NOOR ELLIZA (0195551530)
    nak tengok rupe owner korang cari je dekat FB,confirm dapat.Kalau korang nak refund balik,korang cari je dua orang ni.Awas dengan trick dorang..Good luck

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga selesai segala kekalutan.... TQ di atas kesudian berkongsi info.

      Delete
    2. Masflyz Privilege adalah milik tunggal saya.
      MH Holiday kami dah close bagi pendaftaran ahli baru dan wat masa ni hanya perkhidmatan berterusan yg kami berikan kpd ahli MH Holiday.

      Kami juga tidak mempunyai lain2 produk selain 2 produk di atas shj...
      tq

      Delete
  38. Salam... Saya megat hafisham bin hazan owner kpd masflyz privilege disini saya ingin maklumkan bahawa xde sedikit pun niat bagi menipu mana2 pihak. Sila baca segala terma n syarat ahli dan voucher yg jelas. Sume ctmr juga berharap claim voucher selagi ia masih sah serta bilik yg anda tempah masih kosong pd tarikh yg anda tempah. Harap maklum n tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..... semoga yang keruh dapat dijernihkan kembali.... Inshaa Allah

      Delete
  39. Anda juga boleh hbgi 0195551476 atau 0195551496 bagi penjelasan serta tempahan dr pejabat kami...
    In sha allah staff2 saya akan bantu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ atas makluman. Mohon readers yang mempunyai sebarang kemushkilan berhubung terus dengan En. Megat.

      Delete
  40. Anda juga hbgi pihak pengurus pemasaran kami di talian 0195550166 bg penerangan lebih detail berhbg keahlian.
    Mereka sedia membantu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohon readers berhubung dengan pihak En. Megat jika ada sebarang kekeliruan. TQ

      Delete
  41. Masflyz Privilege adalah milik penuh Musflyz Privilege yg telah berdaftar dgn SSM secara sah dgn hanya sorang pemilik tunggal shj iaitu saya Megat Hafisham bin Hazan n xde kena mengena ngan isteri saya Raja Noor Elliza kerna die adalah pemilik Elliza Boutique & Spa iaitu bness beliau sendiri.... Tq

    ReplyDelete
  42. Sume pakej n voucher hanya harga tuk ground arrangement serta TIDAK termasuk pape harga tiket penerbangan. Sila bacavterma n syarat dgn teliti. Sume kami dah sertakan dgn terma n syarat. Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohon readers berhubung dengan pihak En. Megat jika masih ada kekeliruan. TQ

      Delete
    2. Tq bro..
      Kwn cuma salah sorang anak melayu yg ingin berniaga je....

      Delete
  43. Terima kasih tuan...
    Owner blog diarisiketambatu...
    Staff saya sedia membantu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah pasti ada penyelesaian..... moga pihak tuan boleh menyelesaikan kekeliruan readers DSKB yang juga pelanggan Masflyz.

      Delete
  44. Juz sharing.i already sign up as masflyz privillage card rm388 with fullpyment last 2 days.reli upseat bcoz I email to get the quotation to australia and make a phone call to make a booking for voucher redem.no feedback n pick up call from ur side.not as masa nk promote kitorang join and byr that card.as customer, we paid 4 ur services.is not a small amount and its very valuable.hope that ur company can upgrade ur system to make sure ur customer didnot feel curious n ttipu.anyway tq megat for clear status about this.if not we will go to the right channel to get hak kami.:=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohon En. Megat berhubung secara terus dengan clients2 yang menyuarakan pendapat mereka di DSKB..... mungkin ini boleh menjernihkan kekeliruan dan kekusutan dikalangan pelanggan Masflyz.

      TQ Pn Norasyikin for sharing your experiences.

      Delete
    2. Sila call talian hp kami di
      019-5551476
      019-5551496
      tuk bantuan dan tempahan
      atau sila tinggal kan no tel tuk kami hbgi

      Delete
    3. Saya dah chk...
      Sign up 22Sep2013
      Req to Mebourne n sampai kat opis 23Sep2013
      Resvt Call on 24Sep2013
      Tq

      Delete
    4. Dear Sir/Mis,

      You can contact our at number :-

      gombak office
      03-4031 5382
      03-4021 0442
      03-4021 0706

      batu cave reservation office
      03-6186 8054
      03-6181 1217
      03-6181 1208
      03-6181 1215
      03-6181 1216
      03-6181 1206

      reservation direct number :- Call OR Sms
      019-555 1476
      019-555 1496

      email :-
      masflyz@yahoo.com
      rsv_qibraryztravel@yahoo.com

      office hour :-
      monday - friday - 0900am - 0600pm
      saturday - 0900am - 1300pm
      CLOSE for sunday & public holiday

      Thanks & Regards,
      Pn.Noor Sarina Bt Masdar
      (Asst. Manager Reservation Dept)

      Delete
  45. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  46. norlia bte shahrudin
    1001 0549
    cititel express KK 11-14feb2013
    MF0213

    ReplyDelete
  47. mohd faizal amri
    1001 0868
    langkawi seaview 10-12feb2013
    MF0415

    ReplyDelete
  48. Azizi Abd Aziz
    2012 4224
    copthorne orchid penang 09-11feb2013
    MF13276

    ReplyDelete
  49. Hadzrul Idham Rani
    1001 0780
    Bayview Hotel Langkawi 04-07mac2013
    MF100504

    ReplyDelete
  50. Chang Fong Chin
    1001 0179
    360 Urban KCH 07-08feb2013
    MF0122

    ReplyDelete
  51. Lim Siew Mui
    1001 0782
    Woodland Taman Negara 11-14feb2013
    MF0229 MF0433

    ReplyDelete
  52. Dear Sir/Mis,

    You can contact our at number :-

    gombak office
    03-4031 5382
    03-4021 0442
    03-4021 0706

    batu cave reservation office
    03-6186 8054
    03-6181 1217
    03-6181 1208
    03-6181 1215
    03-6181 1216
    03-6181 1206

    reservation direct number :- Call OR Sms
    019-555 1476
    019-555 1496

    email :-
    masflyz@yahoo.com
    rsv_qibraryztravel@yahoo.com

    office hour :-
    monday - friday - 0900am - 0600pm
    saturday - 0900am - 1300pm
    CLOSE for sunday & public holiday

    Thanks & Regards,
    Pn.Noor Sarina Bt Masdar
    (Asst. Manager Reservation Dept)

    ReplyDelete
  53. Dear DSKB readers, please take this opportunity to settle down any issues regarding your Masflyz membership.

    I'm sure En. Megat and Pn. Sarina more than happy to help their valuable clients.

    Cheers

    ReplyDelete
  54. Thanks for the info, baru ni i baru call org yg incharge buad kad ni untuk redeem voucher pstu dye suro tnggu email. Tnggu punye tnggu ape pon tkde last2 trnampak blog ni dpat num fon en.Megat teros call and dye suro tnggu within 48 hours nti dorg akan call balik. Mengharapkan feedback yg positive lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap semuanya berjalan lancar, Inshaa Allah. TQ kerana sudi berkongsi info.

      Delete
  55. dear DSKB readers, Selepas mengadu kepada encik Zailani (bahagian pendaftaran MASFLYZ), beliau memahami bahawa isteri saya tertipu pada promoter beliau dan bersetuju untuk memulangkan duit pendahuluan dan membatalkan keahlian isteri saya. Setinggi-tinggi penghargaan buat en. Zailani, Pn Sarina dan Tuan Megat kerana telah bekerjasama dengan baik dengan pihak kami.

    ReplyDelete
  56. Sy reg pakej rm988 bln 5/2013. Td br nk reedem utk 4D3N accommodation voucher. Call di talian yg En.Megat bagi. So far ok,die amik sume details yg di perlukan,sama mcm dlm reg form.

    Now tggu 48jam utk dpt quotation by email/fon. After dat,kne liase trus ngn reservation dptment..Nt update lg ye.

    ReplyDelete
  57. same ke kad ni ngn mh holiday??

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak silap menurut En Megat, keahlian baru MH Holiday telah ditamatkan tapi perkhidmatan masih diteruskan.

      cuba saudara berhubung secara terus dengan En Megat di talian yang tertera dalam comments terdahulu.

      Delete
    2. http://azianabdullah.blogspot.com/2010/02/itune-members.html

      Delete
  58. Hmmm baruuuu jer dua jam lepas register membership kat skypark subang,harap2 masflyz tidak mengecewakan sy. Bukan senang nak dapat duit rm688 tu. Siang malam keja cari rezki. Harapnya turn sy nanti jgn la ada masalah .nangesss sy nanti....

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ CeqGu sudi jenguk sini berkongsi info. Kalau ada apa2 masalah CeqGu berhubung terus dengan En. Megat. Semoga segalanya berjalan lancar.

      Apa2 perkembangan jangan lupa update ye.... TQ

      Delete
    2. sy reg 14/11 kt skypark jg..hrp2 xda mslh nnti..

      Delete
    3. Pn Syafiza, TQ kerana sudi singgah sini.... mohon update perkembangan terkini untuk panduan readers yang lain.

      Delete
  59. Bru lepas blik times square kl.. Tjumpe benda nie.. Agak ragu2 nk join.. Die kte promo utk 200 org jerr.. De sesape y de pengalaman y lbeh details utk dceritekan.. Bjaye ke g holiday tue.. Cmne ngan pakej y dtawarkan?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebanyakkan promoter akan kata promosi untuk 200 orang pertama sahaja. Sebaiknya En. Raimi terus berhubung dengan En. Megat, owner Masflyz untuk keterangan yang lebih lengkap.

      Delete
    2. berjaya...sy pg Langkawi guna pakej 4h3m..pg Cameron Highland 3h2m guna rebate RM50 utk accomodation..nie nk pg Melaka 2h1m tgh tggu quotation..ok je..hehehe..

      Delete
    3. Salam Insah Alias,
      sye pn dh dftar n guna voucher 4d3n, skang nk guna voucher utk 3d2n tp die ckp utk tahun ke-2 hanya 2d1n je..sepatutnya 3d2n kn?..harap penjelasan..

      Delete
  60. I pon bru je apply td..bru byar deposit 150..n saler tu ckp promotion for 200 only..not only that.he said the promotion rm388 special only for student.tpi msa i dftar td dia xda plak mnta nama tmpt sya bljar.then i ckap nk byar yg lbih tu ahad ni..so igot confused now..apa sbnarnya masflyz ni.tdi time promote saler ckap stiap kali i book fligth akan dpt half price.now baca blog ni i jdi xyakin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebaiknya Cik Razanah buat pengesahan kembali kerana menurut En Megat (owner Masflyz), tak wujud discount tiket penerbangan, half price lagilah tak ada. Promoter boleh kata apa saja, at the end of the day kita kena akur dengan rules & regulations keahlian. Think wisely dan jadilah pengguna yang bijak.

      Delete
  61. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  62. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  63. salam, terlanjur singgah nak gak comment.. melihat dengan mata, manakan sama melihat dengan rasa.. setiap kita inginkan semuanya senang senang, ahli masfly yang ragu ragu dengan perkhidmatan diminta berurusan di saluran atau individu yang tepat, segala persoalan pasti ada jawapannya, teringat saya dialog sebuah filem P. Ramlee agak lucu, sinis dan tepat, dan lekat diminda saya hingga kini, ia dalam filem seniman bujang lapok bila mana mereka ber3 nak meminta kerja untuk jadi filem star, satu suara berbunyi begini " muka macam ni nk jadi filem star ! " Singh yang jadi pak guard pun tegur " apa la u, baru u bangsa mau minta kerja, u sudah cakap macam - macam, macam mana bangsa u mau maju ! ? " kawan tadi pun cakap kat singh balik " alamak singh lu sudah bahasakan gua' singh pun jawab " bukan bahasakan u, u punya nasib u makan, diaorang punya nasib diaorang makan, apasalah kita makan sama - sama" camtu ler bunyinyer dialog filem tu, pengajaran baek dibalik komedi, apapun bukan senang jadi agent ( orang tengah beb ), niat hati nk senangkan orang lain, bila berlaku sebaliknya pastinya bukan keinginan kita orang juga di masflyz, so tanya betul - betul, jika ingin tahu betul - betul, jadinya pasti la yang betul - betul juga InsyaAllah. Selamat holiday kepada semua ahli mazflyz yang nak pergi, yang sedang dan yang akan ber holiday. Sekian terima kasih. ( Ayie masflyz )

    ReplyDelete
  64. Assalamualaikum... rasa terkejut membaca komen2 yang di suarakan oleh ramai pihak terhadap pihak Masflyz. Saye ada signup jadi ahli dgn bayar pakej vip 900 ke atau lebih da xingat da. tapi tahun ni jugk di Jusco Permas Jaya. masa tu dorg buka booth kat sana. so mula2 xberapa berkenan la, tp bile agen tu promote siap dapat voucher free dan pelbgi keistimewaan utk dinikmati dgn kad privilege tu. so i sign up n bayar terus pakai credit card. n immediate dpt kad member dgn buku panduan dan voucher2 yg dinyatakan. n pendapat kat sini, company berkemungkinan adalah co yg genuine dan mmg mmbuat travel . cuma kat sini sbnrnya agen2 dan promoter yg menjual kadang nk sales laku then dorg pon ckp la benda2 yg manis dan benda2 yg syarikat tidak tawarkan pun. dan bile kite terus berurusan dgn syarikat , barulah kite tahu hal sbrnya laen. sye lihat di blog ni , owner co pun ada tampil utk berikan maklumat dan prihatin yg baik. so better direct pada ownernya dan berbincg dgn better cari penyelesaian. klu rasa diri tu tertipu, terus g buat report polis dan ke tribunal pengguna je.

    ReplyDelete
  65. x der masalah pun dgn masfly...ok jer....9 dis saya akn ke beijing....apa yang dia bg masa pendaftaran semua dpt...4d3

    ReplyDelete
  66. Sy dftr jd ahli bulan mac lepas. 988 punye. So far dh 2 kali sy berurusan dgn derang. First time gi pd kt tiara beach. Ms tu cuti sklh n deepavali....peak lah kirenye. Apartment 3 bilik dpt 180 after redeem boucher dskaun rm50. Siap breakfast utk 6 org. Mmg sgt murah la. 2nd time br last week sy redeem bcr 4d3n ku kuching. Hotel die bg tip top pastu free. Book flight sendiri jek. Xde menipunye. Sy mule2 was was gak...pastu kt blog neh dpt contact no owner masflyz terus setel prob. Next vacation sy cnfrm akan guna masflyz lg. Hassle free beb. Just emel derang nk pegi mana, bila, brape pax nnti derang bg quotation a few choices of hotel. Xpyh pening2 nk survey bagai. Klw x caya dgn quotation derang, try banding harga dgn agoda. Mmg beza tau.

    ReplyDelete
  67. Salam
    Saya pun nak kongsi pengalaman kt sini..saya Member Masflyz..register Bulan Jan2013 utk pakej vip 988..sy bayar deposit RM388 & saya dapat kad ahli..pastu sy senyap je 8bln..
    Bulan Sept13..sy call Masflyz (promoter sy yg baik hati tu) sekali call terus angkat..utk byr balance...lepas byr balance terus dapat voucher 4h3m,2h1m (2x) & voucher RM400
    So sy booking utk pegi Langkawi guna rebate 4h3m..sy da pegi pun 5/11-8/11/13...semua ok..hotel dpt kt pekan Kuah..sbb sy yg pilih kt Kuah..ade breakfast lg..nk check in pon senang...sebut je nama..amek kunci..
    Sebab sgt berpuas hati..sy pg Cameron Highland 29/11-1/12/13..ok je..bole guna rebate RM50..
    Sebab sgt sgt berpuas hati..weekend nie nk pg Melaka..bru je call mintak quot. Masflyz..hehehe
    So sape yg bru je register n takut nk byr gune services dorg sy harap comment sy nie membantu mengurangkan keraguan anda semua..

    Thanks to En Azwan kerana memudahkan keje sy..hehehe..nk cuti mne2 pon call je..Location...date & pax....

    ReplyDelete
  68. salam
    saya sekeluarga plan untuk ke bandung next year, dah jadi member masflyz, pertama kali nak guna voucher, mintak carikan accomodation di jakarta dan bandung ambil masa dekat 2 minggu masa menunggu untuk dapat detail, punyalah lembabnya..sedang kan travel agent lain boleh reply paling lambat 2 hari...langsung tak masuk akal, sekarang ni pun masih mengunggu...

    ReplyDelete
  69. Salam.
    Saya pon sudah ambil rm388 masa bulan may 2013. Lps nikah 1 june sy gunakn vocher yg free 2 h 1 mlm kt resort world genting. ok jer staff2 masflyz.
    Next honeymoon sy baru nk booking hotel ke sabah january 2014. =)

    ReplyDelete
  70. Service Masflyz memang sangat lembab. 48 hrs dia equivalent to 1 week ++ atau lebih kot sebab saya masih menunggu quotation ke Tokyo dan sekitarnya. Memang nak support sbb reg yg 988 di Aeon AU2 tapi tolonggggggggggggggglah cari staff yang lebih competent sebab masa promo cakap kawww punya tapi service tak seindah khabar. Saya dah tanya yg betul tapi lambat dapat jawapan yang betul ;) Anyway, masa saya pergi Bandung ok pulak walaupun ada sedikit masalah masa checkin. Saya masih berharap your service will be improved so that i'll be proud to say i'm a member of MP

    ReplyDelete
  71. Saya rase masflyz ok je, x tipu. klau ada penipuan pun, mgkin dari staff or promoter die. So, kene confirm kan la, klau ada apa2 msalah, blh direct pegi office or call no yg En. Megat bagi tu.. yang jadi masalahnya bile, service dieorg x berapa nak ok, that's why jadi masalah, lambat n etc..
    Tgk feedback pun, ramai je yg brjaya n tak ditipu.
    Saya pn amik pakej RM998, akan byar baki slebihnya nanti. n tggu utk enjoy honeymoon je nanti...hehe :)
    Juz harap pihak masflyz baiki service, n pantau staff.. :)

    ReplyDelete
  72. Masflyz mmg tak boleh pakai. kalau org yg buta IT mmg kena tipu abes ngn company ni. nasib la jmpa blog ni klu x, tak tau nk contact dieorg mcm mne. laman web, email no tipon sume x dpt nk hubungi. bile call nk wat reservation kta akn bg feedback dlm ms 48jam tp da 3 mggu lgsung xde jwpn. hari2 nk kena call br nk buat kje. mcm ni ke service tour agent...??? lembab...

    ReplyDelete
  73. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  74. salam...

    saya baru je balik bercuti dengan masflyz...
    bg saya xder masalah...
    bole kol number nie
    019-9991476 (noora)
    numbor nie saya kol tok double confirmkan pesanan...

    dan email nie.. tok tempahan
    Qibraryz Travel Tours Sdn Bhd
    rsv5_qibraryztravel@yahoo.com

    ReplyDelete
  75. salam..just to share...my first trip with family to bandung this year using MASFLYZ. was superb...staff dia follow up dgn call sampai ke bandung nak tahu samada ok ke tak....kami liaise dengan office diorang kat Sri Gombak...Package VIP kami dpt 2 pakej penginapan percuma utk 2014 dan 2015...ni baru balik dari dari Krabi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. package krabi brape?if boleh share...taw x cane kite nk dptkn package tuk 2014 by masflyz ye?

      Delete
  76. salam.. ada masalah lg x pasal masflyz?

    ReplyDelete
  77. Saya baru bayar RM100 di pendaftaran kt Jusco Bukit Raja Rabu (15 Jan 2014) yang lalu.. Tp, Cik Megat kata yang Masflyz dh xde pendaftaran lain.. Betul x ni ?

    ReplyDelete
  78. Setelah sekian lama baru hari tertengok blog ni balik...untuk pengetahuan semua semasa saya ke beijing dari 9dec til 16 dec yang lalu dengan menggunakan perkhidmatan agensi masflyz dan mh holiday....saya tidak menghadapi apa masalah di sana..segala yang dijanjikan semasa promotion pun diberi...pihak agensi ini telah menguruskan dengan baik percutian saya di sana .disana saya ditunggu oleh travel agensi disana yg telah diuruskan oleh mereka..hotel..driver.makan juga tourist guide yang dsediakan sangat2 memuaskan...staf yang baik dan helpful jg dimiliki agensi ini...cuba dulu baru tau...tak rugi

    ReplyDelete
    Replies
    1. bestnye...bru nk menyesal join member masflyz...hihihi

      Delete
    2. Buat ape nak menyesal. Kalau korang bijak, korang contact travel agent yang kat negara sana. Lagi murah. Diorang pun ambik orang sana juga. Silap2 korang plak jadi bos travel agent nanti. Orang putih semua buat camni. Orang kita je malas nak research

      Delete
  79. Haha bro amirr...smlam sy br je g booth dye kat airport subang....pndaftaran RM388.nenula dga terjebak gak..nasib baik xdaftar...takot gak nk daftar...tp...dlm blog ni....semua ngetif aje la...yg +ve pn xbntak...acaner ni....

    ReplyDelete
  80. Hahaha ... odie i pun terjebak masa balik out station 19hb hari tue kat skypark airport ... tapi baru byr separuh sbb 1 mcm was2... walaupun menarik... 2.. malas nak cashkan duit wpun ada atm .. hahaha ... bile baca comments2 nie risau pulak nak byr bal RM238 .... huhuhu ... baru plan nak g bercuti ....

    ReplyDelete
  81. http://www.theborneopost.com/2014/05/08/mas-and-firefly-warn-of-travel-package-scam/

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam mana ni.......boleh lagi ke percaya kat masflyz nie. Dah kuar suratkhabar dah yg dia org ni scammer. Tapi kenapa dia orang masih buka booth kat jusco....yg terkini semalam kat jusco ayer keroh melaka.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  82. Takpela..Lepas ni jangan jadi malas. Setakat rebate RM50-RM100 tak la banyak mana. Cuba spend time 15-30 minit. Tengok maklumat hotel, hubungi pengurus-pengurus hotel secara email @ telefon. Cuba bincang untuk harga terbaik. Malah lagi murah dari Agoda. Orang besar Masflyz kata representasi salah (misrepresentasi) ini salah agen promosi mereka. Apa tindakan Masflyz terhadap agen-agen ini? Ada latihan dan penerangan ke pasal produk? Kalau agen insurans dah lama kena saman ni. Untuk yang rasa tak puas hati tu, biar mahkamah putuskan. Korang semua boleh kumpul semua yang kena tipu, buat class action terhadap orang yang tipu korang tu.

    ReplyDelete
  83. Saya ad daftar di booth ampang point...... tp saya byr 50 ringgit....bk figure out whether nk trskn byr the balance atsu tidak.... so whats the verdict? Ok ke tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada pro and cons berdasarkan maklumbalas readers.

      Delete
  84. Salam...sy ahli masflyz ni sejak tahun awal tahun 2013. So far ok je perkhidmatan yang diorg tawarkan. saya sudah dua kali guna..1st pergi ipoh and 2nd saya g pulau perhentian. Siap diorang aturkan lagi transport transit nk ke jeti pulau perhentian. Bayaran dah sekali langsam dengan pakej resort. saya n family cuma bekalkan duit belanja sendiri saje. Harga yang masflyz offer lagi murah dari harga sebenar. Jadi terpulaglah pada diri sendiri..alhamdulillah saya tiada apa-apa masalah dengan masflyz setakat ini...

    ReplyDelete
  85. Saya baru je sign in malam tadi di Plaza Alam Sentral Shah Alam. Harini last day katenye...Tapi atas nama MH Holiday. Bila saya baca balik comment2 lama n terbaru dalam blog ni En Megat kate MH Holiday dah ditutup. Ape yang patut saya buat? Untuk pengetahuan...saya ambil pakej RM388 dan saya bayar penuh. Harap boleh beri bantuan....

    ReplyDelete
  86. Ok je guna khidmat masflz ni. Takde masalahpun. Harga hotel dia pun ok. Lagi ok kalau guna voucher dia. Just bayar contra harga bilik dia if hotel yg kita nak tu tak msk senarai dlm voucher

    ReplyDelete
  87. salam..nak tanya..semalam kat aeon rawang,,ada booth pihak dr MH Holiday..so bila saya search nk cr pasal MH Holiday, terkeluar berita pasal penipuan ni..lagipun saya sudah bayar full untuk pakej rm6++ tu..jadi ada sapa-sapa tahu pasal MH Holiday ni? mohon penjelasan.

    ReplyDelete