Wednesday 16 January 2013

Pernahkan anda terDELETE pix percutian keluarga?

Aduyai.... hujung minggu lepas kami sekeluarga (me husband and wife + our beloved sons + my MIL and FIL) bercuti ke Cameroon Highland setelah 5 tahun tidak ke sana. Tak tidur pun pergi main balik hari. Naik awal pagi menjelang petang dah turun.

Ok... bukan itu isu utama. Malamnya setelah pulang dari Cameroon Highland, saya dengan rakusnya menDONLOT dan menTRANSFER pix dari Nikon D3100 saya ke laptop. Amat pasti saya mengikut prosedur yang betul.... ini bukan first time maaaaa...... 

Setelah menDONLOT and menTRANSFER pix2 tersebut saya terus menDELETE pix2 dalam Nikon D3100 saya dengan penuh konpiden.... sekali bila saya buka laptop balik, file percutian kami kosong..... ye kosong, langsung tiada pix yang kami ambil siangnya tadi.

Termenung kejap.... sayang oiiii, jenuh anak2 posing bagai.... sekarang langsung hilang pix2 tu semua. Adusssssss, bala apa pula ni, nak harapkan pix dalam Samsung Galaxy S3 berapa keping je pun..... nak malang lagi pix2 dalam Galaxy Note my wife pun tetiba hilang..... MISTERI nusantara sungguh!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment